Duik jij graag in data en ontdek je patronen voordat anderen dat doen? Heb jij een analytisch brein en ben je niet bang om onze marketingcijfers onder de loep te nemen? Dan hebben wij een leuke stageopdracht voor jou!
Wat ga je doen?
Welvaere is de expert op het gebied van wellness en quality time outdoors. En dat doen we met passie! Maar… hoe weten we of onze marketinginspanningen écht werken? Daar kom jij in beeld!
Als Marketing Data Analist in spe krijg je de kans om diep in onze sales- en marketingdata te duiken. Dit kan als afstudeeropdracht of door volledig mee te werken in ons team. Je onderzoekt waarmee we scoren en waar er nog kansen liggen om onze conversie te verbeteren. Je koppelt data uit verschillende tools, zet deze om in overzichtelijke rapportages en helpt het team bij het optimaliseren van de strategieën. Met jouw inzichten zorg je ervoor dat we nóg slimmer en effectiever te werk gaan. Klinkt leerzaam en uitdagend? Lees dan snel verder!
Kortom:
✓ Je duikt in de opdracht die je van ons krijgt mbt sales-en marketingdata. Je maakt hier een goed plan van aanpak voor en gaat voor ons op onderzoek uit.
✓ We houden van korte acties en snelle aanpak. Merk jij dan ook iets op in de data waar we wat mee kunnen, dan deel je dit tijdens de weekstart of vergadering met het team en ga je er gelijk mee aan de slag
Wat maakt deze stage tof?
✓ Je krijgt veel vrijheid om zelfstandig aan de slag te gaan en je te ontwikkelen;
✓ Een stagevergoeding van € 350 per maand;
✓ Je werkt in een jong, enthousiast team dat jouw inzichten waardeert;
✓ Je ziet direct het effect van jouw analyses op onze campagnes en sales resultaten;
✓ Je krijgt goede begeleiding en werkt in een gedreven team van online marketeers die jou graag verder helpen;
✓ De combinatie van sales- en marketingdata zorgt voor afwisseling en uitdaging;
✓ En natuurlijk: ontspanning in onze eigen hottubs en sauna’s!
Krijg alvast een beeld
Hoe ziet jouw week eruit?
Het is maandagochtend en je begint de week met een kop koffie en een dagstart samen met het team. Hier bespreken jullie de resultaten van de vorige week en de prioriteiten voor de komende dagen. Daarna duik je in de cijfers: hoe hebben de campagnes gepresteerd? Waar liggen eventuele kansen? Je werkt aan een eerste analyse en deelt je inzichten met je collega’s.
Dinsdag staat in het teken van verdieping. We zien dat de conversie ineens een stuk lager is, dus je speurt door Google Analytics om te achterhalen waarom. Je verwerkt je bevindingen en stelt eventuele verbeteringen voor.
Op woensdag richt je je op rapportages. Je zet een overzicht op van de prestaties van onze marketing- en salesactiviteiten en maakt een overzicht dat het team helpt om snel de belangrijkste KPI’s te zien.
Donderdag werk je samen met het marketingteam aan een test voor een nieuwe campagne. Je ondersteunt met het opzetten van de test en zorgt ervoor dat alle data correct wordt bijgehouden. In de middag bespreek je je bevindingen met de het team.
Vrijdag is de dag om je inzichten te delen. Je deelt de belangrijkste analyses en aanbevelingen. Jouw input wordt zeker gewaardeerd, en je ziet meteen hoe jouw werk impact heeft op de strategie. De week sluit je af met een gezellige borrel en een welverdiend moment van ontspanning!
Wat wij van jou vragen:
✓ Je studeert MBO of HBO in een relevante richting (Marketing, Data Science, Econometrie, Bedrijfskunde, etc.);
✓ Je bent nieuwsgierig, innovatief en hebt analytisch inzicht;
✓ Je bent tech-savvy en leert snel nieuwe tools zoals Google Analytics, HubSpot, AI tools en data visualisatie tools;
✓ Je werkt zelfstandig, hebt een kritische blik en durft vragen te stellen;
✓ Je houdt van cijfers en vindt het leuk om verbanden te leggen.
Sollicitatieprocedure
Al overtuigd? Leuk! Het begint met het invullen van het formulier. Daarna volgen deze stappen:
Kies zelf
Deze fantastische producten hebben de hoofdrol bij Welvaere
Je komt te werken in een snelgroeiend bedrijf dat hottubs en sauna’s maakt en verkoopt. Het kantoor en de hottub werkplaats zijn gevestigd in Nijkerk, onze sauna productie zit in Putten en we hebben verkooppunten in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk. We zijn hard aan de weg aan het timmeren om ook de rest van Europa te “veroveren”.