Skip to main content
MARKETING

Van bijbaantje op zaterdag naar Marketing & Sales manager

Van teksten schrijven voor Marktplaats als bijbaantje op zaterdag, naar manager van de marketing en sales afdeling. Als iemand bewijst dat je bij Welvaere alle ruimte krijgt om te groeien, dan is het Jorrit wel! Vanaf het begin was hij erbij en zorgde er eerst alleen en nu samen met zijn teams voor dat je in Nederland, België en Duitsland en in de toekomst ook in Frankrijk niet meer om Welvaere heen kunt. We spraken hem over de fantastische groei en resultaten van Welvaere, wat het leuk maakt om te werken bij zo’n snelgroeiend bedrijf en waarom je daar zeker onderdeel van zou willen zijn.

5 mensen in een kleine schuur worden 70 mensen in een groot kantoor

“Dat ik manager zou worden had ik zeker niet verwacht toen ik hier iets meer dan acht jaar geleden begon met een bijbaantje. Ik schreef toen voornamelijk teksten voor Marktplaatsadvertenties en ben vanuit daar steeds meer gaan doen op het gebied van marketing. Ik ging me bijvoorbeeld ook bezig houden met de website en advertenties op Google en Facebook. In 2019 ben ik fulltime gestart en uiteindelijk manager geworden. Nu ben ik eindverantwoordelijk voor het hele commerciële plaatje. Hoe we online overkomen, wat voor producten we hebben, wat de prijzen daarvan zijn en wat onze strategieën zijn op het gebied van marketing en sales.”

“Ik weet nog goed dat ik mijn sollicitatiegesprek had en de volgende dag gelijk kon beginnen.  Toen zaten we nog in Barneveld in een redelijk klein schuurtje met 5 mensen. Het was allemaal geïmproviseerd, maar wel heel gezellig. En nu zijn we met 70 mensen in een groot kantoorpand!”

Kennis van computers was toen genoeg

“Toen ik hier begon had ik geen ervaring met marketing of iets dergelijks. Ik wist hoe ik met een computer moest werken, haha. Ik ben de opleiding Communication & Multimedia Design gaan doen. Ik ben hier tijdens mijn studie blijven werken en na mijn opleiding ben ik hier gelijk fulltime gaan werken, maar heb ook ervaring opgedaan bij andere bedrijven tijdens verschillende stages. Zo heb ik bijvoorbeeld stage gelopen bij Fresh Bridge, een brand publishing agency in Den Haag. Die werken voor een aantal grote merken en daar deed ik vooral videocontent. Mijn afstudeerstage heb ik gedaan bij Crew. in Utrecht, dat was voornamelijk social media advertisement. Wat ik daar heb geleerd, kon ik hier ook weer toepassen.”

Fantastische groei en resultaten

“De mensen maken het werken hier echt leuk, we hebben een hele waardevolle cultuur vind ik. Je krijgt daarnaast heel veel vrijheid en ruimte, je wordt losgelaten om je ideeën uit te voeren en je mag eigenlijk zelf alle moeilijke keuzes maken. Je kunt natuurlijk altijd vragen stellen, maar het is echt aan jou om de dingen waar te maken. Daar ga ik heel goed op.”

“De resultaten en de groei zijn natuurlijk ook fantastisch. Je zit nooit in een stilstaande operatie, het gaat altijd door. Dat we hier een marketingafdeling hebben van 5 mensen zegt al heel veel denk ik! We zijn in Nederland en België echt een begrip geworden, vanaf het Easytubs zoals het ooit begon.”

Leukste proces: het merk Welvaere opstarten

“We hadden eerst EasyTubs, EasySauna’s en EasyBubbels en dat viel allemaal onder Dutch Internationals. De productnamen waren toen Easy hottub 1000 liter, Easy sauna 280 en we hadden als speciaal hottubmerk drie Ducktubs. Om het wat meer te branden hebben we uiteindelijk gekozen om alles onder een merknaam te gooien. Daar was ik ook een groot voorstander van.”

“Dat is denk ik wel een van de leukste dingen die ik heb gedaan. We hebben toen meerdere keren gebrainstormd om een nieuwe bedrijfsnaam te bedenken. De eerste keren hadden we niet echt het ‘wauw’ gevoel bij een naam. De laatste keer zijn we opgesplitst in groepjes en heeft het groepje van Bas Welvaere verzonnen.”

“Daarna begon een lang traject met logo’s en nieuwe huisstijlen. We hebben in die tijd wel drie verschillende logo’s gehad en zijn de merknamen van de hottubs en sauna’s ook meerdere keren veranderd. Zo hadden we op een gegeven moment de Ducktub, Nørtub, Størntub, Vikatub en de Tønsauna. Vrij dramatisch en verwarrend.”

“Uiteindelijk hebben we gekozen voor de namen zoals ze nu zijn. Een merknaam voor de hottubs: Ducktub en een merknaam voor de sauna’s: Tønsauna. Ons huidige logo is nu perfect, die willen we nooit meer kwijt. Hier hebben we ongeveer twee maanden aan gewerkt en een designer continu lastiggevallen met wel 1.000 aanpassingen. Het is erg leuk om terug te kijken naar de weg die we hebben afgelegd en hoe alles uiteindelijk perfect is samengekomen zoals het merk Welvaere nu staat.”

Ga jij de strijd met Jorrit aan?

“De bedrijfsfeestjes van Welvaere vind ik echt fantastisch, bijvoorbeeld Weltifest vorig jaar. Dat was echt heel gezellig. Wat ik het leukste vind, en iedere dag doe, is fanatiek tafelvoetballen met z’n allen in de pauze. Dus als iemand hier komt werken kunnen we gelijk de strijd aan gaan. Het liefst wel eerst in mijn team, anders willen ze daarna misschien wel nooit meer haha!”

“Ik denk dat je hier moet komen solliciteren als je heel veel waarde hecht aan groei en vrijheid. Dus als je graag jezelf wil ontwikkelen, kansen ziet en die ook wil pakken. Daar krijg je echt de ruimte voor. Het is iets voor jou als je wil werken in een omgeving met jonge mensen die niet perse alles weten, maar graag alles willen uitzoeken. En als je van veel gezelligheid en hard werken houdt.”

Vacatures bekijken!

Nog lang niet klaar met groeien!

“Ik vind het marketinggedeelte nog steeds heel leuk. Ik mis wel het early opstart gedeelte waarbij je alles uit moet zoeken, zoals aan het begin van Welvaere ook het geval was. We hebben nog een ander merk wat we nu aan het opstarten zijn en dat is Icetubs. Daar is nog heel veel te doen en moet nog veel uitgezocht en geregeld worden. Daar ligt mijn hart wel echt, dus wellicht dat ik daar wat meer in wil gaan doen.”

×

 

Wil je meer weten over een vacature of over Welvaere of wil je kennis met ons maken? Leuk! Stuur ons een appje! Linsey of Miranda van HR reageert zo snel mogelijk.

× Vragen of kennis maken? App ons!