MARKETING
De mooiste designs, foto's en content creëren
Zie je iets waar het logo van Welvaere op staat? Hele grote kans dat het is bedacht, ontworpen en gemaakt door Maayke, onze content marketeer, designer & vaste huisfotograaf. Denk bijvoorbeeld aan ons prachtige inspiratiemagazine, de Welvaere bussen die je tegenkomt op de snelweg en alle foto’s op welvaere.nl. En dat is nog maar een kleine greep uit al het moois dat ze gemaakt heeft! We spraken haar over hoe zij hier begon, wat er nou zo leuk is aan werken bij Welvaere en waarom je hier zou moeten komen solliciteren!
“Ik ben dus grotendeels verantwoordelijk voor de branding van Welvaere. Op elk vlak, dus niet alleen de foldertjes, flyertjes en social media hoe dat eruit ziet, maar ook de Experience Centers en bezorgbussen. Dus alles wat een beetje beeldend is, wat naar de klant toegaat maar ook intern naar medewerkers, daar ben ik mee bezig. Zowel design, branding als fotografie. Creatief bezig zijn met van alles eigenlijk!”
Een vacature die vol stond met groeimogelijkheden
“Ik ben na mijn opleiding Communication en Multimedia Design een paar maanden echt een beetje zoekende geweest naar wat ik nou leuk vond en wilde gaan doen. Ik vond het ook moeilijk omdat in vacatures altijd wel dingen werden gevraagd die ik voor mijn gevoel niet kon of je had veel ervaring nodig. De vacature bij Welvaere was al meerdere keren voorbij gekomen op mijn Instagramstories, totdat ik besloot erop te klikken. Ze zochten een grafisch designer, niet precies waarvoor ik ben opgeleid maar ik vond dat heel leuk en had wel kennis van de programma’s. In de vacature stond dat het fijn was als je bepaalde skills had, maar als dat niet zo was, je het gewoon kon leren. Dat sprak mij heel erg aan. Ik wist dat ik geen grafische opleiding had gedaan, maar wel genoeg kennis had van adobe, daarom heb ik uiteindelijk gereageerd.”
Sollicitatieopdracht gelijk gebruikt
“In de sollicitatieprocedure kreeg ik de opdracht om een advertentie voor in een magazine op te maken. Na de deadline kreeg ik meteen een belletje van Jorrit met de vraag of ze de advertentie mochten gebruiken want dat scheelde hem weer werk. En uiteraard kreeg ik ook gelijk de vraag of ik nog een keer op gesprek wilde komen. Dat was met Chiel en Jorrit en klikte meteen heel goed. Ik kreeg de baan!”
“Toen ben ik begonnen en ben ik alles gewoon gaan doen. Op die manier leer je ook het beste. Drukwerk had ik bijvoorbeeld nog nooit aangeleverd, om het echt mooi te laten printen. Dus nam ik contact op met een partij met wie we samenwerken en gaf gewoon aan dat ik dat nog nooit gedaan had. Zij hielpen me daar dan in verder en gaven tips als iets handiger was om te doen. Aan het begin allemaal mega spannend, maar zo ben ik daar wel wegwijs in geworden en in gegroeid! En is dat nu a piece of cake.”
Van hoe gaan we deze ruimte opvullen naar is er ergens nog wat ruimte vrij?
“Toen ik eind 2019 begon bij Welvaere, zaten we nog een weekje in het oude pand in Barneveld. Dat was een soort loods met een showroom aan de ene kant en een werkplaats aan de andere kant. In het midden zaten een paar kantoortjes, dat waren eigenlijk een soort tuinhuisjes/houten blokhutjes waar dan vier bureaus in stonden waar we in zaten te werken. Daarna zijn we naar het pand in Nijkerk verhuisd.”
“Het pand was, toen we hier begonnen, veel te groot voor de hoeveelheid mensen waarmee we toen nog waren. Ik geloof dat we met z’n 15’en waren. Ik zat samen met Jorrit op het grote marketingplein. We dachten we nog, hoe gaan we dit ooit vullen en huiselijk krijgen. En zo ben je 2.5 jaar verder en is het aardig opgevuld hier.”
‘Jij bent nu onze designer, doe maar een voorstel’
“Ze waren toen ik kwam bezig met de nieuwe branding. Het logo lag er, maar ze wilden een nieuwe uitstraling die meer zou passen bij het buitenleven. Daar ging ik gelijk mee aan de slag. Ze zeiden, jij bent nu onze designer: ga maar onderzoek doen naar wat bij ons past en doe maar een voorstel. Dus in mijn eerste week had ik eigenlijk al meteen een nieuw brandingsvoorstel liggen en die we gingen uitvoeren. Dat was super spannend.”
“En nu alles wat je in dit pand ziet, heb ik eigenlijk ontworpen of bedacht. Omdat dit pand er natuurlijk nog niet was voordat ik begon. Dus dat is wel tof dat je na een jaar terugkijkt en denkt oké: ik heb best wel veel gedaan. Bijvoorbeeld de bussen, die moesten bestickerd worden, dat ben ik toen helemaal gaan bedenken. Ik had nog nooit busbestickering gedaan. Dat waren wel echt hele leuke dingen om mee bezig te zijn.”
“Toen ik hier begon heb ik ook gelijk aangegeven dat ik kan fotograferen. Jorrit deed dit altijd zelf, dus die zei gelijk helemaal goed, ga dat maar doen. En ze werden wel blij van mijn foto’s en zo ben ik eigenlijk gegroeid tot de vaste fotograaf van Welvaere. Hierdoor kunnen we nu bijvoorbeeld alle fotoshoots zelf doen. Dat is wel heel leuk!”
Iedereen hoort erbij!
“De sfeer met iedereen binnen het bedrijf maakt het werken bij Welvaere leuk. Dus niet alleen op onze afdeling, maar met alle afdelingen. Je zit met mensen die in de productie werken, de ander vanuit sales. Je hebt allerlei type mensen, maar het klikt heel goed. Het zijn de juiste mensen bij elkaar. Het maakt niet uit wie je bent, wat je doet of hoe je eruit ziet. Iedereen hoort erbij en dat zie je op weinig plekken. Het voelt echt een beetje als een soort vriendengroep waar je heel veel mee bespreekt. Verder de activiteiten eromheen, zoals de sportdagen zijn heel leuk. En het is een heel attent bedrijf, er wordt eigenlijk altijd aan je gedacht. Op fijne en minder fijne momenten. Je bent hier geen nummertje!”
Even stilstaan bij de afgelopen twee jaar
“Ik vind het leukste toch wel wat ik allemaal heb kunnen neerzetten sinds mijn eerste week hier. Dat ik gelijk de hele branding moest gaan bepalen en dat helemaal vorm heb gegeven en hier nog elke dag mee bezig ben. Dat dit alles bij mij vandaan komt. Daar sta ik sowieso te weinig bij stil. Soms is het dan zo’n besefmomentje, dat ik denk ohja dat heb ik, samen met anderen natuurlijk, allemaal gedaan.”
Groeien en leren tijdens door te doen iets voor jou? Kom hier werken!
“Ik denk dat dit voor iedereen die bijvoorbeeld nog een beetje zoekende is of het gevoel heeft wat ik toen ook had – ik heb het nog nooit gedaan maar ik denk dat ik het wel kan – het perfecte bedrijf is. Want je krijgt die kansen en mogelijkheden en tijd om je te ontwikkelen en te groeien. Misschien kom je binnen op sales maar uiteindelijk blijkt dat je klantenservice leuker vindt, dat is allemaal mogelijk. En daarnaast krijg je er veel gezellige nieuwe collega’s bij. Dat maakt werken op kantoor echt leuk.”